TIPS KURUS DAN MAINTAIN KURUS DENGAN MUDAH.Entry sebelum ni, Ayu kongsi entry tentang bagaimana cikgu Azfar kongsi tips turun berat badan 40 Kg dalam masa 4 bulan sahaja. dah baca ke?. So, hari ni, Ayu nak kongsi pula, lagi sorang testimoni untuk turunkan berat badan dengan sihat.

TIPS TURUN BERAT BADAN DAN KEKAL KURUS

TIPS TURUN BERAT BADAN DAN KEKAL KURUS

Bila dah baca tentang cikgu Azfar turun berat tu, mesti korang akan cakap, alaa suami sendiri, entah betul ke tak.. so, hari ni Ayu share pulak testimoni turun berat orang lain. hikhik.. jom baca perkongsian ni.

KURUS DAN MAINTAIN DENGAN SET KURUS ASAS SHAKLEE
.

Assalamualaikum W.B.T. Saya Nurazren bt Muhamed, berusia 33 tahun dan berasal dari negeri Cik Siti wan kembang. Saya bekerja sebagai seorang guru di salah sebuah sekolah di Kota Damansara, Selangor. Saya amat cintakan kerjaya saya.
.

Disini saya ingin berkongsi cerita tentang bagaimana saya nekad berikhtiar untuk mendapat berat idaman walaupun telah memiliki 4 org cahaya mata. Pada zaman anak dara, berat badan saya hanya 47kg sahaja. Setelah berkahwin dan melahirkan anak yang pertama dan kedua, berat semakin bertambah kpd 54 Kg. Saya masih tidak endah tentang berat tu sebab ketinggian saya tidak menampakkan susuk badan saya berisi walaupun berat sentiasa bertambah dari masa ke semasa. Saya mmg seorang yang suka mkn. Asal lalu depan mata apa-apa yang sedap, memang saya akan beli. Saya memang layan nafsu makan tu tanpa alasan.
.

BERAT BADAN NAIK..

Masa mengandungkan anak ketiga, berat saya dah mencecah 64 Kg selepas bersalin. Walaupun peha dah memberi signal (bergesel antara 1 sama lain), namun, ianya tetap tak mempengaruhi amalan ‘makan sedap’ saya sehinggalah saya mengandungkan anak yang keempat, pada tahun 2016 yang lalu. Jumlah kenaikan berat saya selama mengandung 9 bulan ialah 21 Kg. Setiap kali jumpa nurse semasa check up, confirm mereka akan tulis berat gunakn pen merah.
.

SEMAKIN KURUS TURUN BERAT BADAN 7 KG..

Setelah bersalin, berat saya 71 Kg. Masa tu, saya dah mula risau sebab ramai juga yang menegur dgn mengatakan saya agak berisi walaupun dah bersalin. Dengan itu, lepas tempoh berpantang, saya terus beli Set Kurus Asas iaitu Lecithin, Alfalfa dan Herblax. Saya nekad untuk menurunkan berat badan dengan cara yang sihat dan selamat dgn Shaklee. Alhamdulillah, setelah konsisten dalam masa kurang dr 4 bulan selepas berpantang 60 hari, saya telah dapat menurunkan berat badan sebanyak 7 Kg. Saya kawal makan dan lakukan senaman ringan juga. Sangat membanggakan. Saya sangat gembira. Saya kongsi cerita saya dengan beberapa orang rakan dan mereka turut terinspirasi untuk menurunkan berat badan mereka.
.

TIPS TURUN BERAT BADAN DAN MAINTAIN KURUS DENGAN MUDAH

Sekarang, berat badan saya yang terkini ialah 63 Kg. Saya masih konsisten amalkan 3 vitamin yang telah saya sebutkan tadi. Saya lakukan senaman zumba sekali seminggu demi mengekalkan berat badan yang saya impikan. Paling best, byk baju-baju lama saya yang dulu disimpan rapi, telah dapat disarungkn semula ke badan saya. Syukur sangat. Saya masih berusaha utk turunkn berat saya sebanyak 2 Kg lagi. Doakan saya ye. Inilah #shakleeEffect saya. Siapa-siapa yang punyai masalah seperti saya, jom amalkan apa yang telah saya lakukan. Sama=sama kita upgrade kesihatan kerana nilai sihat amatlah mahal.

testimoni set kurus shaklee

testimoni set kurus shaklee

======================================

Basicnya sama.. bila nak turun berat badan, yang penting niatkan untuk lebih sihat. Tabiat pemakanan perlu ubah. Amalkan gaya hidup sihat. Amalkan pengambilan suplemen untuk bantu tingkatkan metabolisma, seterusnya melengkapkan nutrisi badan.InsyaAllah segalanya kan mudah.

Susahnyaa nampak kan? Tapi, percayalah, bila dah mulakan, kita akan rasa seronok sangat.

InsayAllah, Ayu sudi bantu. kita sama-sama sihat

untuk sebarang pertanyaan, boleh hubungi AYU terus

Salam Sayang,

AyuAdyani,

tel/whatsapp/telegram: 0147375771 atau www.wasap.my/60147375771

facebook: R.u Adyani Ab Rahman

page: ohmyvitamin.com

insatgram: ohmyvitamindotcom

COD: RAWANG,SELAYANG, GOMBAK & KAWASAN SEKITAR. POS SELURUH MALAYSIA TERMASUK SABAH & SARAWAK, BRUNEI DAN SINGAPORE

Pin It on Pinterest

Share This